ADVENTURES IN AUSTRALIA

Studying in Sydney

Ayers Rock

Publicerad 2014-12-07 08:07:38 i Allmänt, Livet som student, Resa,

Resan till the outback var riktigt bra! Så häftigt att få uppleva något som den största delen av Australien består av. Jag gjorde en tre dagars tour med Awesome Adventures. 

Här kommer bilder från resan!
 
Uluru från flygplanet
 
 
Kata Tjuta
 
 
 
 
Efter en kort hike i Kata Tjuta (det var alldeles för varmt för en längre hike) åkte vi till Uluru där vi fick champagne och snacks medan vi såg på solnedgången. Mysigt! 
 
 
 
 
 
Min grupp som jag spenderade resan med! 
 

När vi kom tillbaka till vårt camp hade vår kock dukat upp en fin och god middag!
 
 
Sen var det dags att sova. Vi fick "tält" att sova i men jag valde att sova i swag utomhus. Hade hört att det var något av det bästa med resan så det ville jag prova. Jag, två tjejer och guiden kröp ner i varsin sovsäck och tittade på himlen som var täckt av stjärnor. Så häftigt! Men precis när vi sagt god natt kom en storm så vi fick flytta in i matsalen. Typiskt! Men ändå häftigt, hela himlen blixtrade runtomkring oss. 
 
 
 
Dagen efter blev vi väckta kvart i fyra på morgonen. Vi begav oss till Uluru för att se soluppgången och för att hinna hika innan det blev för varmt. Vi tog en 2 timmars hike runt stenen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen fick vi en guidad tur av en aboriginal. Väldigt intressant att höra hur de tänker och lever. 
 
 
 
 
Sedan åkte vi vidare mot Kings Canyon. 
 
 
 
 
 
 
Denna natt fick jag sova hela natten under stjärnorna i min swag. Sov hur gott som helst och jag som är himlans rädd för de flesta kryp och djur som finns tänkte inte på det en enda gång. 
Morgonen efter fick vi sovmorgon till halv fem. Inte dåligt! Vi begav oss till Kings Canyon. Det skulle bli över 45 grader så vi behövde hika tidigt för att bli klara innan solen blev för stark. Kings Canyon var så häftigt och bjöd på en riktigt bra hike med natur och utsikt. En av höjdpunkterna faktiskt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
'
 
 
 
Vårt camp!
 
 
En sandtornado!
 
 
 
 
 
Ett spännande och underbart äventyr in the outback! Så tacksam att jag kom dit och fick uppleva det! 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ellinor

Publicerad 2014-12-07 09:29:00

Åh så häftigt!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda

Mathilda heter jag och är 25 år. Älskar att resa och nu är det dags att bege sig down under. Spenderar hösten som utbytesstudent vid University of Sydney.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela