ADVENTURES IN AUSTRALIA

Studying in Sydney

Next stop: New Zealand

Publicerad 2014-12-07 12:43:00 i Allmänt, Livet som student,

Nu är väskorna packade. Jag har sådan tur att jag får ha med mig två väskor på hemvägen. Vet inte hur jag skulle ha klarat mig med endast en. Det hade INTE gått... 
Sista natten i lägenheten, känns konstigt. Har inte riktigt fattat det tror jag. 
 
Imorgon flyger jag till Nya Zealand och kör en rundtur runt den södra ön. Vädret visar kyla (15-20 grader) och regn hela veckan jag ska vara där. Men en sak har jag lärt mig och det är att vädret är något jag inte kan kontrollera, hur gärna jag än hade velat det. Så nu är en regnjacka inköpt och så hoppas jag att solen tittar fram lite så jag får se de vackra vyerna från sin bästa sida. 
 
Om endast 10 dagar sitter jag såhär dags på planet som ska ta mig HEM. Galet!
Jag är verkligen inte redo att åka hem. Men hoppas att packa ihop och lämna lägenheten osv ska göra att jag känner mig lite redo i alla fall. 
 
Kommer inte ha internet när jag är i Nya Zealand. Så med lite otur hör jag inte av mig förrens jag är i Sverige. Konstigt men sant!
 
 

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2014-12-07 19:31:02

Ha en skön resa, vi längtar efter dig kram mormor och morfar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mathilda

Mathilda heter jag och är 25 år. Älskar att resa och nu är det dags att bege sig down under. Spenderar hösten som utbytesstudent vid University of Sydney.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela